Proza, góry i muzyka

poniedziałek, 9 czerwca 2014

Książeczki z górnej półeczki

Lista książek, które przeczytałam i które serdecznie polecam czyli książki na 10 z plusem !!!!! 

Carlos Ruiz Zafon:  "Cień wiatru"; "Gra Anioła"; "Marina".

Michaił Bułhakow:  "Mistrz i Małgorzata" - po stokroć genialna powieść. Wzruszająca, miejscami bawi do łez. Magiczna. Mądra.

Paulo Coelho:  "Nad brzegiem rzeki Piedry" -  usiadłam i płakałam – mądra, poruszająca, ciepła, podobnie "Alchemik".

Isabell Allende:  "Dom duchów"; "Ewa Luna"; "Córka fortuny"; "Z miłości i cienia"; "Portret 
w sepii" – porywające od pierwszej kartki. Obrazowo ukazany klimat i historyczne tło Ameryki Łacińskiej. Uczuciowa, mądra literatura.

Daphne De Maurier:  "Rebeka"; "Lot sokoła"; "Nigdy nie będę młody" – doskonale potrafi zachwycić ale i przerazić czytelnika. Mądra, ciekawa, wciągająca do ostatniej kartki.

Rosamunde Pilcher:  "Poszukiwacze muszelek"; "Powrót do domu"; "Przesilenie zimowe" – ciepła, mądra i poruszająca literatura kobieca. Wspaniały styl. Lekka i zawsze wzrusza.

Elia Kazan:  "Poza morza egejskie" – doskonała książka, ciekawa pod względem historycznym
i opisów krajobrazów śródziemnomorskich. Czytając ją czułam się tak jakbym tam była.

Idelfonso Falcones:  "Katedra w Barcelonie" – arcygenialna książka, mądra, poruszająca do głębi
i prawdziwa.

Sandra Paretti:  "Zapomnij Mario".

John Grisham:  "Testament"; "Obrońca ulicy"; "Malowany dom" – majstersztyk kryminału.

Robert Goddard:  "Zamknięty krąg"; "Bez śladu"; "Dłoń w rękawiczce"; "Co kryje mrok"; "Zapisane w kamieniu";  "Pożyczony czas"; "Uchwycona w światło"; "Zbyt późno zamknięty rozdział" – majstersztyk suspensu.

Mathew Pearl:  "Klub Dantego".

Albert Camus:  "Dżuma" – fantastyczna książka.

Ernest Hemingway:  "Komu bije dzwon" – powalająca powieść. Urzekła mnie w stu procentach.

Elizabeth Kostova:  "Historyk" – doskonała książka, porywająca, zaskakująca, przeraża miejscami, ale jak ktoś lubi czasem poczuć dreszczyk, to polecam gorąco.

Paulina Simons:  "Miedziany jeżdziec"; "Tatiana i Aleksander"; "Ogród letni" – genialna trylogia. Bardzo prawdziwa, poruszająca do głębi. Nigdy jej nie zapomnę, ani tych emocji, które czułam czytając ją. Fantastycznie opowiedziana realna historia o obronie Leningradu. Smutna i drastyczna, ale warto ją przeczytać.

Kristin Hannah:  "Magiczna chwila" – powala na kolana. Może być potrzebny tuzin chusteczek do nosa. Miażdży emocjonalnie
.
Santa Montefiore:  "Cygańska Madonna" – fantastyczna powieść.

Diana Gabaldon:  "Obca" – saga. Rewaluacyjne odtworzenie czasów Szkocji i Anglii XVIII wieku. Znakomite opisy tradycji i zwyczajów. Czyta się lekko i przyjemnie.

Trudy Canavan:  "Uczennica Maga", trylogia "Czarnego Maga".

J.R.R. Tolkien:  "Hobbit - czyli tam i z powrotem"; "Władca Pierścieni" – trylogia w skład której wchodzą: "Drużyna Pierścienia"; "Dwie wieże" oraz "Powrót króla"- nigdy nie zapomnę tych książek. Super tłumaczenie, super emocje, niesamowite postacie, zabawne dialogi.

Maggie Higgins Clark:  "Słyszałem już te śpiewkę"; "Dwa słodkie aniołki".

Jean Christophe Grange:  "Purpurowe rzeki"; "Przysięga otchłani",

Kate Morton:  "Zapomniany ogród" – piękna, czarująca, poruszająca i bardzo ciekawa.Przeczytałam ją w mgnieniu oka.

Lincoln Child i Douglas Preston:  "Księga umarłych"; "Taniec śmierci"; "Gabinet osobliwości".

Wiktor Hugo:  "Katedra Maryi Panny" (opowieśc o dzownniku z Notre Dame) – ujmę to tak. Pomijając arcydługie opisy Paryża, da się to przeczytać. Piękna i prawdziwa historia, poruszająca, momentami nawet bawi. Doskonała fabuła, kupę łez wylałam czytając ją. Polecam.

John Irving:  "Jednoroczna wdowa"; "Hotel New Hampshire" – boleśnie zabawne, prawdziwe, smutne. Doskonała literatura.

Emily Bronte:  "Wichrowe wzgórza" – niesamowicie porywająca. Super klimat, spora dawka dreszczyku. Silne emocje, super.

Winston Groom:  "Forest Gump".

Ana Veloso:  "Bądź zdrowa Lizbono".

Carlos Fuentes:  "Lata z Laurą Diaz".

Gabriel Garcia Marquez:  "Sto lat samotności" – obłędnie doskonała powieść. Po prostu brak słów.

Ian Mac Leod:  "Dom Burz".

Karen Kingsbury & Gary Smiley:  "Pamięć"; "Radość"; "Spotkanie"; "Powrót" – wspaniałe powieści o prawdziwym życiu. Poruszające do końca. Wspaniali bohaterowie. Wyciska łzy do ostatniej kartki.

Jean D’Ormesson:  "Wieczorny wiatr"; "Mężczyźni za nią szaleją"; "Szczęście w San Minato" 
– rewelacyjna saga historyczna. Ciekawa, ujmująca, porywająca, trudno się od niej oderwać.

Dan Brown:  "Anioły i Demony"; "Cyfrowa Twierdza"; "Zwodniczy punkt" – rewelacja.

Victoria Holt:  "Klątwa królów"; "Dom Menfreyów"; "Wyjawiony sekret"


To na razie tyle. Życzę miłej lektury i cudownych wrażeń.

5 komentarzy:

  1. Moja kolej, żeby podziękować za opublikowanie tekstu:) Nie raz zdarzyło mi się odczuwać głód porządnej lektury i nie bardzo wiedziałam, za co się wziąć po skończeniu czytania jakiejś dobrej książki, żeby "nie zepsuć sobie smaku", jak mawia moja znajoma :) Część Twojej listy mam już za sobą, ale chętnie sięgnę po inne polecane pozycje. Pozdrawiam :) forest3 aka deprecha

    OdpowiedzUsuń
  2. czesc twych faworytow znam, ale jest tez wiele nowosci, wiec sie pewnie zasugeruje przy nastepnych zakupach, lub wypozyczeniach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako, że widzę ewidentnie (a nie sugeruję się tylko Twoim komentarzem na pomocnapogaduszka.blogujaca.pl), że jak ja jesteś książkoholiczka, chciałabym Cię zaprosić na fantastyczną stronę dla takich jak my ;) lubimyczytać.pl jeśli już masz tam konto to zapraszam do swojej biblioteczki http://lubimyczytac.pl/profil/239458/malaikatyang :) Jeśli jeszcze konta nie masz, to koniecznie załóż ;) Pozdrawiam cieplutko :)
    Niki

    OdpowiedzUsuń
  4. Ileż tu książek które ja również kocham <3 i inne po które dopiero sięgnę :)Wiktor Hugo: "Katedra Maryi Panny" czytałam i też płakałam do niej wrócę, bo ostatnio dorwałam ładne wydanie nowe za 2 zł. Ktoś nie przeczytał nawet i się pozbywał...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katedra piekna ksiazka i wspanialy byl musical francuski na podstawie tego. Wspaniale ze mamy podobny gust ksiazkowy :)Dziekuje za komentarz Sady i ze tak gleboko dotarlas :)

      Usuń