"Remember when you were young You shone like the sun Shine on you crazy diamond Now there's a look in your eyes Like black holes in the sky Shine on you crazy diamond You were caught in the crossfire Of childhood and stardom Blown on the steel breeze Come on you target for faraway laughter Come on you stranger You legend You martyr And shine... "
Roger Waters

środa, 3 września 2014

Esencja Pink Floyd... Żeby zrozumieć sens tych utworów trzeba w ich sens przeniknąć

 
Wierzcie lub nie to najpiękniejszy utwór w historii muzyki rockowej... Comfortably numb pochodzi z albumu The Wall. Wywołuje w słuchaczu niesamowite emocje.
 
 
 
I pomyśleć że stałam na tej arenie, na której kiedyś grali ci wielcy muzycy.
 
 
 
 
See Emily play i Arnold Lane to jedne z wcześniejszych utworów Pink Floyd, gdzie występowali jeszcze z Sydem Barretem
 
 
 
 
 
High hopes melodyjnie to jeden z najpozytywniejszych utworów Pink Floyd jakie znam chociaż smutny tekst skłania nas do głębokich refleksji nad tym co było. Mimo to każdy z nas może odbierać go inaczej.
 
 
 
 
 
 
24 - minutowa suita z udziałem orkiestry symfonicznej Atom Heart Mother robi niesamowite wrażenie już od pierwszych sekund
 
 
Shine on You crazy diamond czyli Lśnij szalony diamencie to utwór napisany przez Floydów dla Syda Barreta.
 
 
 
 
 

4 komentarze:

  1. I błogie dzieciństwo przewinęło mi się przed oczami.... radio zawsze gdzieś szemrało w tle, ale gdy pojawiały się te utwory, oj było głośno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dokładnie te same odczucia co Ty. Podobnie mam z przebojami Wings i Mc Cartneya.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja powiedziałabym, że High Hopes to smutny utwór.. Ale to tylko moje odczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tematyka tego utworu na pewno i skłania do refleksji przede wszystkim. Ale ja samą melodię odbieram jako bardzo przyjemną i uspokajającą.

    OdpowiedzUsuń