Proza, góry i muzyka

środa, 3 września 2014

Esencja Pink Floyd... Żeby zrozumieć sens tych utworów trzeba w ich sens przeniknąć

 
Wierzcie lub nie to najpiękniejszy utwór w historii muzyki rockowej... Comfortably numb pochodzi z albumu The Wall. Wywołuje w słuchaczu niesamowite emocje.
 
 
 
I pomyśleć że stałam na tej arenie, na której kiedyś grali ci wielcy muzycy.
 
 
 
 
See Emily play i Arnold Lane to jedne z wcześniejszych utworów Pink Floyd, gdzie występowali jeszcze z Sydem Barretem
 
 
 
 
 
High hopes melodyjnie to jeden z najpozytywniejszych utworów Pink Floyd jakie znam chociaż smutny tekst skłania nas do głębokich refleksji nad tym co było. Mimo to każdy z nas może odbierać go inaczej.
 
 
 
 
 
 
24 - minutowa suita z udziałem orkiestry symfonicznej Atom Heart Mother robi niesamowite wrażenie już od pierwszych sekund
 
 
Shine on You crazy diamond czyli Lśnij szalony diamencie to utwór napisany przez Floydów dla Syda Barreta.
 
 
 
 
 

4 komentarze:

  1. I błogie dzieciństwo przewinęło mi się przed oczami.... radio zawsze gdzieś szemrało w tle, ale gdy pojawiały się te utwory, oj było głośno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dokładnie te same odczucia co Ty. Podobnie mam z przebojami Wings i Mc Cartneya.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja powiedziałabym, że High Hopes to smutny utwór.. Ale to tylko moje odczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tematyka tego utworu na pewno i skłania do refleksji przede wszystkim. Ale ja samą melodię odbieram jako bardzo przyjemną i uspokajającą.

    OdpowiedzUsuń