Proza, góry i muzyka

środa, 4 marca 2015

Moja muzyka po polsku czyli muzyka na której wyrosłam...

Na wstępie chce powiedzieć że dla mnie muzyka po polsku to ta, która była kiedyś. Wychowałam się na zupełnie innych artystach i zespołach, niż współczesna młodzież, dlatego trudno mi zaakceptować  to co dziś uważa się za kultowe. Dla mnie nie jest, bo ja zdecydowanie jestem z innej epoki i zatrzymałam się gdzieś w latach 90-tych. Nie uświadczycie tu więc ani Dody, ani Ewy Farny, Paulli, Lisowskiej, Dawida Kwiatkowskiego czy Rafała Brzozowskiego.  Owszem istnieją współczesne zespoły i artyści, których szanuje za to co robią i lubię ich posłuchać, ale to zaledwie garstka w porównaniu z tym, co dała nam miniona dekada. Część z was się ze mną zgodzi, część nie, ale fakt faktem kiedyś polska muzyka zdecydowanie wyprzedzała swoją epokę, bo jej poziom był naprawdę dobry. Nie  przekonują mnie dziś banalne tekściki o jednym i tym samym i melodia na jedno kopyto. W muzyce chodzi o coś więcej. Muzyka musi być ponadczasowa żeby przeżyć pokolenia, a nie być hitem na zaledwie pięć minut. Zapraszam Was zatem w podróż w do moich czasów gdzie dla banalności nie ma miejsca. Bon voyage! :)
 
Budka Suflera Noc komety
 
 
Perfect Autobiografia
 
 
Wilki Eli lama sabahtani
 
 
Grupa pod budą Ta sama miłość
 
 
Irena Santor Walc Amabaras
 
 
Maryla Rodowicz Małgośka
 
 
Anna Jantar Najtrudniejszy pierwszy krok
 
 
 
Andrzej Zaucha Leniwy Diabeł
 
Various Manx Wolne ptaki
 
 
Edyta Bartosiewicz Zegar
 
 
Czesław Niemen Sen o Warszawie
 
 
Bajm Moja małpa i ja
 
 
Universal Mr Lennon
 
 
Manam Krakowski Spleen
 
 
Lady Pank Kryzysowa narzeczona
 
 
Wanda i banda Nie będę Julią
 
 
Zdzisława Sośnicka Aleja gwiazd
 
 
TSA 51
 
 
Dżem Sen o Wiktori
 
 
Oddział Zamknięty Obudź się
 
 
 
Izabela Trojanowska Tyle samo prawd ile kłamstw
 
 
Edyta Górniak Niebo to my
 
 
Urszula Na sen
 
 
Urszula i Budka Suflera Fatamorgana
 
 
De mono Ostatni pocałunek
 
 
TLove King
 
 
Myslovitz Długość dźwięku samotności
 
 
 Grzegorz Turnau Bracka
 
 
 Hey Mimo wszystko
 
 
Kasia Kowalska Jak rzecz
 
 
Edyta Gepert Kocham Cię życie
 
 
Kult Baranek
 
 
Hanna Banaszak W moim magicznym domu
 
 
Dwa plus jeden Windą do nieba
 
 
Kayah Kiedyś byłam różą
 
 
Edyta Bartosiewicz Ostatni
 
 
Republika Biała Flaga
 
 
Szwagierkolaska U Cioci na imienach
 
 
Ryszard Rynkowski Szczęśliwej drogi już czas
 
 
Anna Maria Jopek Ale jestem
 
 
Kasia Stankiewicz i Michał Żebrowski Niepewność
 
 
 
Wilki Nie stało się nic
 
 
 Czerwone gitary Kwiaty we włosach
 
 
Skaldowie Z kopyta kulig rwie
 
 
Varius Manx Orła cień
 
 
 
Justyna Steczkowska Dziewczyna szamana
 
 
Beata Kozidrak Wieczna zima
 
 
 
Sława Przybylska Pamiętasz była jesień
 
Krzysztof Cugowski Zamiast Kołysanki
 
 
 
Elektryczne gitary Człowiek z liściem na głowie
 
 
Paweł Kukiz & Borysewicz Bo tutaj jest jak jest
 
 
Perfect Niepokonani
 
 
De su Życie cudem jest
 
 
Kasia Nosowska i Kazik Zoil
 
 
Robert Chojnacki & Piasek
 
 
 

2 komentarze:

  1. Dla mnie muzyka Bajmu jest ponadczasowa i zawsze taka będzie dla mnie, a ze współczesnych polskich młodych zespołów polecam LemON :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś w piosenkach było jakieś głębokie przesłanie w tekście, dziś zwykłe bla bla. Wychowałam się na muzyce w latach '90
    Bartosiewicz, Kowalska, O.N.A. Gawliński itd.. ach te czasy ... dziękuję Ci za ten przegląd piosenek!

    OdpowiedzUsuń