Proza, góry i muzyka

niedziela, 7 kwietnia 2019

Z cyklu : Niedzielna szafa grająca Kasiny

Tak sobie dziś pomyślałam żeby wprowadzić taki luźny dział, w którym będę prezentować utwory z różnych gatunków, muzycznych. Tak do posłuchania i do dyskusji na temat danych utworów... Amoże Wy też coś od siebie dorzucicie w komentarzach coś co jest mniej popularne, a warto posłuchać, podzielić się z innymi Czytelnikami Blogerami 😀 Jak sam nagłówek mówi Nasza Szafa będzie grała w niedziele.  Mam nadzieję że utrzymam ciągłość postów. Czasem dorzucę jakieś tłumaczenia tekstów i teksty polskie również. Jak wiecie muzyka jest dla mnie niezwykle ważna. Inspiruje mnie, pomaga się wyciszyć, poprawia nastrój i tak dalej. Zapraszam Was do wspólnej zabawy. 

Dziś dzień wyjątkowy albowiem moja najmłodsza córka Julka obchodzi swoje pierwsze urodziny. Życzę Ci Moja Malutka wszystkiego najlepszego ode mnie, taty, babć, dziadka i sióstr. Bądź zawsze, zdrowa, wesoła i pogodna. Sto lat!!! 

Oto i nasza Jubilatka 


Specjalnie dla Julki kilka piosenek 

Julia Dream Pink Floyd 



Julia Chris Rea 



Romeo amd Juliet Dire Straits 



Julie Zenatti Les amis 

Bardzo lubię tą piosenkarkę. Znam ją z musicalu Notre Dame de Paris ,w którym zagrała rolę Flery de Lyss dziewczynę Febussa 





Teraz zagram coś z repertuaru bardzo fajnej energetycznej francuskiej piosenkarki jaką jest Zaz 

Energetycznie 😃😃😃 do pląsania



Z klasyką za pan brat




I o deszczu...



Przedstawię Wam  też pewnego bardzo zdolnego artystę i muzyka z Kanady z prowincji francuskiej, którego może niektórzy kojarzą. Był u nas raz na koncercie w stolicy  w zimą 2012 roku... Nie, to akurat nie Garou, ale jego kolega po fachu. Jest niesamowity. Posłuchajcie proszę 

Niektórzy znają go z musicalu Notre Dame de Paris 

Mnie zachwyciła jego skala głosu, wrażliwość i charyzma

Wiek katedr 


Do księżyca 




W duecie z włoskim tenorem Francesco Verecchia 

L' espoir 

Jestem w niebie jak to słyszę 



Le clown



Missere 


Aime



Miło się go słucha. Nawet jeśli ktoś szczególnie nie przepada za j. francuskim. Piosenki Bruno są dobre na wyciszenie. Sprowadziłam sobie z Kanady jego płytę, bo u nas niestety nie ma ani grama. Przez oficjalny fanklub. 

Lare Fabian znacie pewnie bardziej z angielskich przebojów, takich jak I will Love again czy Adagio. Ja jednak uwielbiam ją za te francuskie utwory. Twórczośc Lary podoba mi się znacznie bardziej niż Celine Dion, chociaż kiedyś pomyliłam ją z Celinką. 


Je t'aime


Tańcz... 



Jeszcze wierzę 







Okay zmieniamy klimat i lecimy do zimnej Norwegii. Mamy tu jeden z lepszych współczesnych zespołów grających rocka progresywnego... 

Mowa o Airbag oczywiście 
















Gitarzysta Airbag Bjorn Riis również ma Wam do zaoferowania coś ciekawego.
Takie trochę Floydowskie klimaty bym powiedziała. Obie płyty w całości możecie posłuchać na spotify. 






Znajome solówki gitarowe 






Mieliście już styczność z tym artystą ? A może z muzyką Airbag. Porwali mnie totalnie. Ciekawie grają Ci Wikingowie. 

Teraz taki pan ze Szkocji co się nazywa Ali Ferguson. Obecnie muzyk towarzyszący na koncertach Raya Wilsona. Klimat znajomy albowiem Ali wychował się na muzyce Pink Floyd, co wyraźnie zaznacza w swoich solówkach gitarowych. Gdyby nie jedna koleżanka, która wyczaiła Fergusona na koncercie Raya to pewnie bym się nie dowiedziała o nim. 

Mój ulubiony kawałek Why are we whispering? czyli Dlaczego szepczemy? 













Jestem ciekawa jak Wam się spodoba Ali. Tylko uważajcie, jak się wciagniecie, nie będzie odwrotu 😉😉😉 Takie troszku uzależniające.  

Spróbujcie jednak

Podobnie choruje na Riverside odkąd poszłam na koncert do Progresji, ten pierwszy po śmierci  "Grudnia" ( miał 40 lat). Gitarzysta Riverside Piotr Grudziński zmarł na skutek zatrzymania krążenia 21 lutego 2016 roku. Bardzo go brakuje w zespole, to się czuje. Chłopaki w zespole potrzebowały dużo czasu żeby podjąć decyzję, że będą grali dalej bez Grudnia. Obecnie na gitarze prowadzącej gra Maciej Meller jako muzyk towarzyszący. 


Zaserwuje Wam zaraz moje ulubione kawałki poznańskiej grupy Riverside grającej rocka progresywnego, w najlepszym wydaniu. Są fanami Pink Floyd co dobrze słychać w niektórych ich utworach. Są młodzi, niezwykle zdolni i oryginalni, 
wykreowali swój własny styl  i własną niepowtarzalną muzykę 

















Wspaniałe. Lubię się zatapiać w ich dźwiękach.  


Riverside : Utracony 


I spadłem ponownie z gwiazdy 
Na pustynię pełną nieba
I zobaczyłem chłopca patrzącego w górę 
Marzacego o swojej przyszłości 
Z mojej przeszłości 

Wkrótce narysowałem ocean, oswoiłem słońce 
I zanurzylem nogi w piasku
Krok za krokiem wracam by zrozumieć 
Jak mogłem utracić wolność 
I szum fal

Chodź,  podążaj za  mną 
Pójdziemy tam gdzie płynie rzeka
Pewnego dnia 
Tylko Ty i ja
Znajdziemy most do Nibylandii 

Przeraziło mnie tysiące kapeluszy 
Odbijając się od odpowiedzi 
Tracąc dumę
Bałem się porażki 
I prawdziwej miłości 
Ale nie żałuję, że jestem tym, co straciłem

Chodź,  podążaj za mną 
Pójdziemy tam gdzie rzeka płynie 
Pewnego dnia Tylko Ty i ja 
Znajdziemy most do Nibylandii

Co myślicie o tym tekście?  

Niedawno Riverside powrócili z nowym albumem Wasteland, który bardzo mnie ujął chociaż za najlepszy ich album uważam ten ostatni nagrany jeszcze z Grudzińskim czyli "Love, fear and time machine". Jesienią Nasze Poznaniaki  zagrają jeszcze u nas w kraju w ramach trasy promującej Wasteland. Obecnie koncertują w Europie. Chętnie bym się przeszła, bo ich koncerty to prawdziwa emocjonalna pełna refleksji uczta muzyczna. Bylam na dwóch i czuje spory niedosyt. 

Zachęcam do posłuchania. 



Na dziś kończę, do zobaczenia za tydzień 
 Dziękuję za uwagę i komentarze

Pozdrawiam serdecznie 


























17 komentarzy:

  1. Wczoraj chyba też wpadłem na ten kawałek Pink Floyd, który na początku prezentujesz. I właściwie wpadłem po uszy. :)

    Ostatnio jakoś progresywne dźwięki do mnie nie trafiają. Może po prostu czas nie jest dobry na nie, albo coś w tym stylu.

    Niby robota dobrze zrobiona była, a dziś patrzę, że zasłonka na wannie nieco gorzej chodzi w jedną stronę. Trzeba będzie poprawić co nieco.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No z Floydami to się wpada po uszy 😉😉😉 przeważnie. Podobnie mam z Riverside. Oczarowali mnie jakiś czas temu i nie puszczają.

      Ja też mam różne fazy. Raz słucham rocka, czasem popu z lat 80 tych.

      Przykro mi że z tą łazienką. Mam nadzieję że będzie ok. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Tak to z muzyką bywa właśnie. Co do Czerwonych Gitar to umieściłem ich w polecanych też jako pewnego rodzaju przypomnienie, o tym co w naszej muzyce jest ważne, cenne.

      Najgorzej jest jak się człowiek muzycznie zamyka w jednym tylko gatunku.

      To jak u mojej Babci, też działka poszła, tylko pod budowę obwodnicy miasta. Nie było w tym przypadku żalu, bo i tak Babcia nie jeździła od wielu lat tam.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Świetne kawałki, też je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Karola, witaj u mnie 😀😀😀 Dziękuję za odwiedziny. Cieszę się że trafiłam w gust.

      Usuń
  3. Podobają mi się piosenki, które wybrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Dzięki serdeczne za odwiedziny 😃😃😃
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Świetny pomysł z muzyczną niedzielą, dzięki za francuskie piosenki.
    Widzę w profilu, że koleżanka po fachu, cieszę się i zapisuję do czytania, no i najlepsze życzenia dla malucha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za życzenia dla Julki 😀 Cieszę się że pomysł z szafą się spodobał. Też już dodałam twojego bloga do ulubionych. Dziękuję za tyle sympatycznych komentarzy

      Usuń
  5. Jaki duży wybór :)
    Już wiem co sobie jutro włączę jak będę zabierała się za sprzątanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też muzyka pomaga w sprzątaniu. Jak myje okna włączam sobie Floydów na fula 🤣🤣🤣

      Aż szyby w oknach się trzęsą 😀😀😀😀 Sąsiadom

      Usuń
  6. Większość znałam. Ale Szkocja i Norwegia to całkiem nowe odkrycia.
    Ty lubisz "Lost" Riverside, a ja uwielbiam "Found". ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Mniemam że coś dla siebie znalazłeś Maćku 😀

      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Wspaniałe utwory. Wszystkich jeszcze nie przesłuchała, ale będę to robić stopniowo.
    Spóżniłam się bardzo na pierwsze urodziny Twojej najmłodszej córeczki.... ale i tak życzę Jej przede wszystkim miłości i żdrowia.
    Pozdrawiam pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kochana Stokrotko dziękuję za życzenia dla Julki. Super że utwory się podobają.

      Pozdrawiam najserdeczniej i wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych

      Usuń