Proza, góry i muzyka

czwartek, 10 września 2020

Książki od Stokrotki czytam :)


Dziś  będzie o książkach, które zamówiłam kiedyś u naszej blogowej Stokrotki czyli Jadwigi Śmigiery i mam nadzieję, że napisze więcej tak wspaniałych książek o swoich podróżach. Na bloga Jadzi wpadłam przypadkiem rok temu ( dzięki naszej Jotce z biblioteki)  i zostałam na stałe, bo warto. Jej blog Bajeczki Stokrotki zasługuję na wielką uwagę (to jeden z bardzo wielu fantastycznych blogów, które uwielbiam i na pewno będę wspominać o nich u siebie, taki mam plan) bo po pierwsze ciekawi, wciąga i wzrusza, już nie liczę ile razy wycierałam łzy czytając jej posty. Dzięki blogowi Jadzi poznajemy najpiękniejsze zakątki w Polsce i nie tylko bo i cały piękny świat (oczami  syna Jadzi który jest geografem za sprawą jej zdjęć i opowieści). Jadzia kocha i z miłością pisze o naszej stolicy Warszawie, kocha również magiczny Kazimierz Dolny, o którym zawsze przypomina i który odwiedza często, kocha zwierzęta oraz kontakt z przyrodą... I zapomniałam o Jadzi ukochanych Tatrach ( kiedyś spotkała na Hali Gąsienicowej Wandę Rutkiewicz o czym mi opowiedziała:) szczęściara). Stokrotka z wielką pasją tworzy kolejne posty które chce się czytać... Poznajemy ciekawych ludzi, artystów i historyków, osoby które warto znać. Bardzo mi się podoba jej cykl postów Poczet słynnych kobiet, w których Jadzia przedstawia portrety kobiet niezwykłych, wojowniczek, władczyń z Polski i nie tylko. Ten pomysł od razu mnie zachwycił. Bardzo wielu z Was zna Stokrotkę i lubi, wielu z Was czyta jej bloga i wydane przez nią książki. Ja też do tej grupy należę. Już dawno je przeczytałam, czytam je też swoim dzieciom :) które słuchają z zainteresowaniem. 




Te książki to Moje Warszawskie zwariowanie, w którym nasza wspaniała zdolna autorka z miłością pisze o Warszawie, oraz Mój Kraj nad Wisłą o tym co zobaczyła, zwiedziła poznała, o miejscach, które warto poznać i pokazać swoim dzieciom, czy znajomym z zagranicy. Te książki to nie tyle przewodniki, co piękne opowieści o miejscach przez nią odwiedzonych. Do tych książek można wrócić w każdej chwili i czytać nawet od środka zaczynając i zawsze będziesz zachwycony treścią bo język Jadzi jest piękny literacki, styl przyjemny, lekkie pióro sprawia, że czytasz jednym tchem i chcesz do nich wracasz. raz za razem. Słowa nieraz chwytają za serce.  Jadzia często podróżuje ze swymi wnukami Rafałkiem i Darkiem, którym dedykowała napisane przez siebie książki ( między innymi im) i pisze o tym na blogu i w książkach. Ah zazdroszczę tym chłopakom takiej wspaniałej babci i tych podróży po Polsce. A Jadzi zazdroszczę że ma synów, ja też chciałam mieć chociaż jednego, a dziewczyny brata :) Ale mamy Julę,  która już jest rozrabiarą, ale pięknie chodzi po górach. Już ma na koncie trzy ważniejsze góry : Maciejową (Gorce), Bereśnik (Beskid Sądecki) i Palenice (Pieniny). Gdy czytam książki Stokrotki czuje w każdym słowie miłość którymi darzy nasz kraj i każde miasto, to jest wzruszające. Kto naprawdę kocha Polskę z przyjemnością przeczyta jej książki. Cytat "Cudze chwalicie, swego nie znacie" ma ogromne znaczenie, bo to prawda... wiele osób wyjeżdża do Egiptu, na Cypr, na Hawaje czy gdzieś tam...  podczas gdy Polska ma tak wiele do zaoferowania. Co prawda teraz  przez pandemie, gdy nie za bardzo da się wyjechać na wakacje zagraniczne wszyscy oblegli Tatry, morze i Sudety. Kolejki w drodze na Rysy, na Śnieżkę nawet, tłumy w Szczawnicy w lipcu... to po prostu  niewyobrażalne co się działo, tłumy wszędzie na skale masową. Nagle wszyscy docenili walory Polski... Polska ma tyle do zaoferowania, to piękno, cała historia i ukryte skarby kultury każdego regionu. Żeby je odkryć trzeba patrzeć głęboko, tak głęboko jak tylko się da. Mamy zamki, pałace, dwory, skanseny, nasze Tatry (które oczywiście kocham tylko poza sezonem bez tłumów, są miejsca spokojne bez tłumów. Moi rodzice zeszli je całe i darzyli wielką miłością, tak samo Bieszczady, moja babcia również chodziła w Tatry), mamy nasze Beskidy, o wiele niższe, ale tak samo piękne, po których można z wielką przyjemnością wędrować i poznawać ich historie. Mamy tak wiele pięknych miast i zabytków zapierających dech w piersiach i powinniśmy to docenić. Lektura książek Jadzi Śmigiery zabrała mnie w niezwykłą podróż po całym kraju, pozwoliła lepiej poznać naszą obecną stolicę, pozwoliła oderwać się od szarej rzeczywistości. Podoba mi się, że Jadzia przytacza tak wiele najrozmaitszych szczegółów zadziwiających czytelnika w piękny sposób, bo nikt z nas nie jest w stanie wyłowić wszystkiego. Dzięki Jadzi Warszawa stała mi się bliższa niż kiedykolwiek, nawet polubiłam to miasto i a to jej dziękuję :) W jednym z rozdziałów książki Moje Warszawskie zwariowanie autorka  zabiera nas na spacer do Warszawskich Łazienek, miejsca niezwykle magicznego, gdzie echa historii dają się słyszeć, jeśli tylko dobrze nadstawimy ucha. W tym rozdziale znajdziecie solidną dawkę wiedzy o tym miejscu, więc zapraszam na spacer po Łazienkach ze Stokrotką, na spacer po naszej Warszawie, na długą wyprawę po Polsce, zobaczcie co mają do pokazania Wam Toruń, Inowrocław, Gdańsk, Kazimierz Dolny, Białystok, Ślęża, Grunwald czy Leżajsk. Odwiedzicie też Karkonosze. 

Ostrzegam, że jak się wciągnięcie w opowieści Jadzi nie będziecie mogli się oderwać. Każdą z nich przeczytałam już co najmniej dwa razy od początku do końca i za każdym razem odkrywałam coś nowego. Jeśli naprawdę kochacie swoją Ojczyznę, na pewno znajdziecie tu coś dla siebie i odkryjecie ją na nowo. Jak słusznie zauważyła Mama Naszej Szanownej Autorki nasz kraj ma kształt serca, a sercem Polski jest nasza stolica. 



Dziękuję za wizytę i zainteresowanie moim blogiem oraz każdy komentarz :)

A Tobie Kochana Jadziu dziękuję za te książki i za cudownego bloga i przepraszam że ta recenzja tak późno ode mnie wyszła. Pisz, pisz i jeszcze raz pisz :) Czuje się zaszczycona że Cię znam i myślę że kiedyś poznamy się osobiście, będziesz mnie opracować po Warszawie, Ty i Twoi wnukowie.



46 komentarzy:

  1. A to mnie zaskoczylas Kasiu!!!!
    Najserdeczniej Ci dziękuję za wszystkie miłe słowa dotyczące mnie i moich książek.
    Wsxystkiego najwspanialszego dla Ciebie i Twoich Najblizsxych:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Stokrotko że sprawiłam Ci radość tym postem :) Lubię pozytywnie zaskakiwać ludzi których lubię a Ciebie bardzo lubię :) Wszystkiego dobrego Kochana, ściskam

      Usuń
  2. Zaglądam do Stokrotki. :) Też lubię serię o kobietach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ludzie tak chętnie zaglądają do Stokrotki, bo to naprawdę super blog i książki też. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Wielki szacun, Kasieńko za ten post, napisałaś wyczerpująco i wciągająco, w dodatku pięknie zapraszasz na blog Stokrotki:-)
    Ja się wzruszyłam, a co dopiero Stokrotka!
    Kłaniam się nisko, bardzo podoba mi się Twoja recenzja i niezwykłe spostrzeżenia:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Asiu za twoje słowa :) Starałam się napisać z serca tak jak czuje. Przytulam Cię najmocniej :)

      Usuń
  4. Piękne słowa Kasiu, idzie się zakochać w takich książkach. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to prawda Maksiu, prawda :) Cudowne opowieści o naszym kraju. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Też sobie zamówiłam tą książkę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cudownie Karolinko, dobry wydatek :) Pozdrawiam i dziękuję za wizytę.

      Usuń
  6. Wszyscy chyba dostali książki od Stokrotki, bo to już któreś z kolei polecenie na blogu🤗📚
    Ja mam, posiadam, bo blogowo znamy się z autorką dosyć długo😄
    Serdeczności zostawiam kochana i dziękuję za Twoją systematyczną obecność na moim blogu 💛😍🌞🌻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super że tak długo się znacie ze Stokrotką. Przefajna kobitka z niej, z Ciebie też. Ściskam mocno

      Usuń
  7. Czyli w pewnym sensie masz intensywne wolne chwile. :) Znaków nie oglądałem, jakoś nie było okazji. A ,,Watahę" skończyłem na 1 sezonie jak na razie. Też nie ma jakoś czasu i możliwości na dalsze sezony.

    Dzięki za muzyczne namiary. A jakoś tak nadrabiam wiosenny brak jazdy na rowerze. :)

    Tak to ze sportem bywa. Można się uszkodzić nawet w pozornie mało ryzykownej dyscyplinie.

    Staruszek już lepiej śpi od pewnego czasu. Przynajmniej wrócił do swojego rytmu snu, że budzi się koło 6 rano (a nie koło 4-5 jak po operacji to miało miejsce).

    PozdrawiaM!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ostatnio różnie u mnie. Raz tak raz siak. Staram się pozytywnie myśleć i zapełniać ten wolny czas. Powinnam więcej czytać :) niż oglądać. Dziękuję za wizytę Piotruś. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Ooo tak, tak, te książki to rewelacja :) Polecam jeszcze raz

      Usuń
  9. A ja nie znam, ale zajrzę, słabo tak stąpam po blogach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jest ten pierwszy raz Gorzka, polecam bardzo. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  10. Dobrze, że Stokrotka pisze takie fajne książki o Polsce - i super, że Ty o tym tak ciekawie napisałaś :)

    Dobrego tygodnia, Kasiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Deep, dziękuję za wizytę i miły komentarz. Bardzo polecam książki Stokrotki :) wciągają bez reszty.

      Usuń
  11. Napisałaś przepięknie o książce Stokrotki, tak pięknie, że nawet nie przypuszczam, aby były to słowa fałszywe.
    Mamy piękną ojczyznę, mądrych ludzi i cudowną sferę blogową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zołzuniu Kochana, miło Cię znów widzieć i dziękuje za miły komentarz. Masz racje, nasz kraj jest piękny, cudowny :) jest co podziwiać. Pozdrawiam Cię.

      Usuń
  12. Ach książki❤ to życie ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie!!!!! Dziękuję za wizytę i pozdrawiam Cię

      Usuń
  13. Witaj Kasiu
    Także czytam książkę Stokrotki. Bardzo ciekawie pisze.
    Pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ismenko, witaj. Miło Cię widzieć. To prawda bardzo ciekawa lektura i jaka wciągająca. Przytulam mocno.

      Usuń
    2. Pozdrawiam szumem ulewy za oknem Kasiu. Dobra pora na czytanie

      Usuń
    3. Puk puk Kasiu
      Wszystko u Ciebie w porządku?
      Pozdrawiam jesiennymi nostalgiami

      Usuń
    4. Witaj wyjątkowo ciepłym wieczorem Kasiu
      Dziękuję, że napisałaś. Trzymaj się. Wiem, że ten listopad jest dla Cienie szczególny
      Pozdrawiam księżycem, którego nie widać :)))

      Usuń
  14. Mam jedną książke Stokrotki " Warszawskie zawirowania" :) Fajnie pisze! Ciekawie.
    Beskidy... wolę niż Tatry. Ba! Wolę niż wszystkie góry świata:)
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja też Beskidy dużo bardziej niż Tatry i zawsze będą mi bliskie :) Ściskam

      Usuń
  15. Ja zaglądam czasem na bloga Stokrotki, ale książek jeszcze nie miałam okazji przeczytać, choć muszę przyznać, że Twoja opinia brzmi bardzo zachęcająco . Tak czy inaczej, uważam że nasz kraj jest piękny i jest w nim co zwiedzać oraz o czym opowiadać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOoooo tak Polska jest przepiękna i bogata :) Miło że moja recenzja Cię zachęciła do przeczytania książek Stokrotki :) Uściski

      Usuń
  16. Też mam jedną z tych książek. Super się czyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za odwiedziny Krysiu. Pozdrawiam Cie

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Dzięki Kochana Ervisho. Miło mi że Ci się podoba :) Ściskam

      Usuń
  18. Świetna, bardzo wyczerpująco i rzetelnie napisana recenzja. Czuję się zachęcona. Przesyłam jesienne pozdrowienie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak się cieszę, że tu trafiłam. Z ogromną przyjemnością przeczytam książki Pani Jadwigi. Z wiekiem coraz bardziej doceniam miejsce, w którym przyszło mi żyć. Nie trzeba mnie zachęcać do odkrywania Polski, ale... każda inspiracja jest na wagę złota 😊!!!
    Pozdrawiam serdecznie 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też bardzo miło że tu Jesteś Filifionko i że tak Ci się spodobało moje pisanie. Mnie twój blog też bardzo podszedł, chętnie znów zaglądnę do Ciebie. Ja ciągle mam chęć odkrywać nasz piękny kraj. Jest co podziwiać :) Uściski

      Usuń
  20. Bardzo dziękuję za odwiedziny i piękne komentarze :) wracam do blogowania po przerwie i odwiedzam tych, którzy tak miło mnie przywitali komentarzami. Rozglądnę się tu chętnie. pozdrawiam An

    OdpowiedzUsuń
  21. Na bloga zaglądam i może na książki również się skuszę w swoim czasie. Zwłaszcza że ostatnio zakochałam się w Warszawie :). Wcześniej tylko mnie zauroczyła a teraz chcę ją poznawać :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Też odwiedzam blog Stokrotki. Mam jedną z jej książek, ale jeszcze nie przeczytałam, w przeciwieństwie do Ciebie. Pozdrawiam serdecznie. ;)

    OdpowiedzUsuń